Min glamourösa helg

Hej alla biodukar!
Är nu tillbaka på rummet i Strömma och börjar första lektionen om lite över en timma. Jag har kommit på lite speciella inlägg jag ska skriva om någon vecka eller så också ;) 
I alla fall! Ska berätta lite om vad jag gjorde i helgen och såååå.
Lets begin!

Lördag
Stallet såklart! Ni alla vet nog nu vad jag gör i stallet, så behöver nog inte ta upp det igen! Men ridningen kommer jag såklart berätta om!
Vi fick våra hästar tilldelade till oss, och då blev det såhär:
Linnet - Nancy
:-) - Tequila
Bella - Svante 
Tessan - Princess
Jag - Prinsen

Det var skit kul att rida korven igen! Han var super duktig! Dock kändes det som om han inte hade någon hals! Han är så kort i kroppen alltså! 
Men han var jätte duktig som jag sa, dock blev han rädd när Sessan ställde sig och kissade och sen vägrade han gå förbi där hon hade gjort det. Jag fattar inte vad som är fel med den ponnyn.
I början av passet var han ganska stel och lyssnade inte alls på min skänkel. Men tränade väldigt mycket på att rida i en 8:a typ, sen blev han super fin! Han mjuknade i sidorna och gick bra. Men sen började han korva ihop sig, som han brukar.. Och vad han gör då är att han trycket huvudet mot halsen och håller huvudet högt och blir super kort. Då tränade jag bara lite på att släppa tyglarna lite och öka öka öka så mycket jag bara kunde så han riktigt sträckte ut sig. Sen blev han underbar! 
Galoppen tar jag inte upp för den går typ aldrig bra för mig xD 

Söndag

Klockan 10 hoppade jag och Tessan på pendeln tror jag och åkte mot Osten! När vi kom dit så hade hans ägare gjort all stallskötsel (?) så vi gick och åt lite. 
Sen hade någon tagit hans sadel och ridit med den så då bara struntade jag i det. Jag hann inte stå och vänta på att den personen var klar innan jag skulle kunna rida, så vi fick åka hem igen!
Ganska meningslös dag.. 

Sen till ridning på söndag kväll! 
Hade Panther, och det var hoppning! Vi hoppade en liten bana, orkar inte beskriva helt haha
Det gick bra i alla fall, dock blev han skit stark, trots hans Pelhambett..


Ja det var väl min helg! 
Ha det bra <3

//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback