Lägg inte tiden på någon som inte är värd den

Hej alla smutsiga skedar!
Nu får det bli ett litet kortare, allvarligare inlägg. Vi kör väl igång direkt då!
 
Det jag vill prata om har ni redan läst i titeln. Jag har dom senaste veckorna försökt begränsa energin och tiden jag lägger på folk jag inte vill spendera den på. Det är svårt, eftersom jag hatar att göra folk besvikna, men det är först nu jag faktiskt inser hur viktigt det är.
Nu ska jag börja att umgås med folk jag vill umgås med, och som vill umgås med mig. Jag kommer sluta helt och hållet att höra av mig till vissa människor som har tagit alldeles för mycket av min tid, och bara slängt bort den. Jag är så jävla trött på det nu!
Så det vill jag att ni också gör. Fokusera på dom personerna som du vill vara med, och som gör dig till en person du vill vara. Skit i dom andra! Livet är för kort för att bry sig om dom som inte bryr sig om dig. 
 
En sak till, säg till om någon gör någonting dumt. Det behöver inte ens vara mot dig! Om dom verkligen respekterar dig, så borde dom lyssna och förstå. Detta betyder dock inte att man ska vara taskig eller mobba någon på något sätt. Men att säga till om en kompis gjort någonting dumt är viktigt. Annars, hur ska dom veta att dom gjort fel? Dom kan fortsätta för att dom tror att det är rätt. 
Vissa kanske kommer bli ledsna och säger att du är en hemsk väl/person och bla bla, men då saknar dom självinsikt. Om man har självinsikt, kan man ta till sig kritik och respektera när folk säger till en att man gjort någonting dumt. Om man istället nekar till alla brister folk säger att man kanske har, så målar man bilden av att man tror att man är perfekt. 
Man ska absolut vara förtroende med sig själv, men man måste också inse att INGEN är perfekt.
Inte ens Sam Smith.
 
Men snälla snälla snälla, våga säga till! Och prioritera dom som är viktiga i ditt liv!!
 
(Detta inlägg blev inte så kort som jag hade trott.. men hoppas att ni inte har någonting emot mitt lilla utbrott. Men nu har jag fått nog.)
 
Ha det bra! <3
 
//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback