Ridningen igår :D

Hej alla små rumpor! <3
  Hur mår ni? :DD    Jag? Jag mår as bra!
 
Igår var det sista lektionen för denna terminen, och även den sista lektionen på Gustavsgården för mig :(
Eftersom jag börjar i gymnasiet i höst, och det är såpass långt bort, kommer jag bo på deras internat. Och det betyder att jag bara kommer vara hemma på helgerna. Alltså från fredag eftermiddag, till måndag morgon! 
Och jag hinner inte åka hem en dag i veckan för att rida lektion. 
  Oroa er inte! Jag kommer fortfarande vara där på lördagar, så ofta jag kan!
Men ja som ni då kanske fattar.. jag hinner inte med allt.
 
Och låt mig bara säga en sak.. det var den bästa lektionen på länge! Det gick så jäääävla bra!!!
 Isabella, som skulle ha Lisen, kom inte. Så då tog jag chansen och frågade Kristina, (ridläraren) om jag kunde ta Lisen istället. Och det fick jag!! :D Då tog hon som skulle ha Prinsen, Princess som jag egentligen skulle ha. Så vi var båda väldigt nöjda <3
 Vi tränade på förvänd galopp på volterna! Det var svårt, fast gick väldigt bra! Tror att jag fick Lisen galoppera i förvänt flest gånger än dom andra i gruppen xD
Det var lite irriternade dock, för att en tjej i våran grupp, som hade Yatzy, tog så jävla lång tid på sig att fatta galopp! Alltså när ridläraren säger att man ska fatta galopp, gör det inte 2 varv efteråt! JNLNSJAL
Aja, det gick, som sagt var, väldigt bra ändå :)
 
Och det bästa kommer nu! Efter den förvända galoppen, så var alla hästarna såå mjuka i sidorna! Lisen hade fortfarande lite svår i höger varv, eftersom det är hennes svaga varv. Men i vänster varv alltså... Trodde att Kristina skulle ta upp sin mobil och filma seriöst. Hon sa hela tiden: ''VA FINT ALLA HÄSTAR GÅR'' & ''ÖNSKAR ATT MAN KUNDE FILMA DETTA!''   Lisen gick såååå fint! Kristina sa att hon lyfte på ryggen och jobbade i ordentlig tävlingsform och jag blev så glad! För att jag vet att jag kan få Lisen i form, men när hon verkligen jobbar och springer på och är verkligen engagerad i arbetet.. Inget slår det! Och jag kände riktig hur hennes rygg blev rundare när hon gick så fint i form! 
 
Jag är supernöjd verkligen! EEEK! Perfekta sista lektionen <3
Men ja.. här har ni lite bilder! Inte så jätte in-zoomade, men min kamera har inte det bästa objektivet men man ser i alla fall <3
 
 
//VICTORIA
 
    (kanske kan kommer lite videos sen.. hehehe)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback