Inget internet!

Hej alla gråtande böcker <3 ;)
Så.. Ja jag vet att jag inte bloggat på minst 100 år, men jag är i Långsele nu, och här finns det inte alltid internet eller ens täckning. Så sorry men jag har faktiskt inte kunnat.

Har varit här i snart en vecka, så det är 2 veckor kvar :))) Sen kommer jag hem och ska på ridläger på GGPK, vilket kommer bli kul.. Hoppas jag xD
Hoppas jag får Lisen Fisen :')
Men i alla fall..

Det jag tänkte skriva om just nu, är böcker. Japp. Böcker. Om ni tycker detta verkar extremt tråkigt så är ni välkomna att sluta läsa nu. 

Alltså jag älskar att läsa. Jag har läst många böcker som har fastnat i huvudet och hjärtat. Men det är inte vanligt, för mig, att bli så berörd av en bok.. Så hjärtekrossad.. Och ändå velat läsa om den hela tiden. Jag har läst 2/3 sådana böcker. Det är alldeles för lite, men herregud dessa böcker. 
Speciellt en bok. Som är så smart skriven att författare måste höja nivån på deras skrivande. Författaren heter John Green... Kan ni gissa boken? Japp.
'The Fault in Our Stars'. Också känd som 'Förr Eller Senare Exploderar Jag' på svenska. Den handlar om två personer med cancer. Men det är ingen cancerbok. Det är en bok som, för mig, är lite av en bok som visar att cancerdrabbade inte är annorlunda överhuvudtaget. Det tyckte jag inte från början heller, men till dom som behandlar dom som gående döda. 

Jag skrattar, ler, gråter och allt där i mellan när jag läser den boken. Läs. Den. 

Okay? 
   Okay.





Sen en annan bok som jag läst, eller ja dom 2 andra böckerna jag läst är av samma trilogi. Divergent och Insurgent. 
Dom böckerna är i ett annat universum. Framtiden om man vill. Där dom, efter tredje världskriget, utvecklat ett system för att vidhålla freden. Man får vid 16 års ålder genomgå ett test. Resultatet av det testet kommer sedan ut som en 'Falang'. Men huvudpersonen, Beatrice (Tris) Prior får inget fast resultat. Eller rättare sagt, hon får flera resultat. Detta kallas att vara Divergent. Divergents anses vara farliga för deras system och Tris tvingas då välja en falang att gömma sig i och bla bla. Jag skulle kunna skriva om hela boken men detta inlägget är tillräckligt långt. 
Dom böckerna är så bra. Dom är inte så romantiskt gulliga då man bara vill spy överallt. Det är inte Twilight. 



Men OMG jag kan inte ens helt beskriva dessa tre böcker. Ni får helt enkelt läsa dom själva.

Vet att detta antagligen var ett skit tråkigt inlägg, men det är en inblick i mitt liv. Böcker. 
Tack om ni läste, bra jobbat <3 

Btw, TFIOS och Divergent är även film (!!!) Titta på dom om du inte är en läs person!

//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback