Scars and blood

Idag har jag provridit på ett stall som heter Långeberga.. Jag fick rida en häst som heter James Martin.. Han var jätte söt och hur gosig som helst!
 
Men sedan kom den timmen då jag trodde seriöst att jag hade en förbannelse över mig.
Först av allt, klämde jag mig när jag skulle öppna en boxdörr, så att jag började blöda ur fingret..
 
Sedan var det dags för ridning! JM var helt underbar! Gick jätte fint i form osv.. Men vi skulle hoppa.
Vi hoppade en kombination på ena långsidan, och första gången tog han ett väldigt stort språng över det andra hindret, och jag blev framåtlutad.. Men då så sänkte han huvudet och började små hoppa.. TACK <3
Men jag höll mig kvar, och det gick jätte bra sedan när vi skulle göra banan.. (film kommer om några veckor)
Sedan höjde läraren några håll.. och vi skulle göra samma bana igen.. Och det började med längan. Första hindret; Inga problem! Men sedan kom det jävla andra hindret.. Han tog ett stort skutt, jag blev framåtlutande och bam, så låg jag på marken.. Japp.
Jag slog i ryggen där västen slutade, och skrapade armbågen i gruset så jag fick några skrapsår.. Och herregud vad det gjorde ont.
Jag trodde jag skulle svimma pga all den smärta i ryggen. Men jag ställde mig upp, fällde några tårar.. Och det ska jag förklara..
När jag hade ramlat av, hörde jag några i gruppen fnittra. Japp. Jag vet inte 100% om dom skrattade åt mig, eller åt varandra.. men jag kände mig så förudmjukad.
Jag hoppade upp igen, och läraren sänkte ner hinderna lite grann, och jag försökte på banan igen. Jag är väldig lätt att göra glad, och det var samma sak med hoppningen. Jag hade en dunkande rygg och en brännande armbåge, men att hoppa en bana bra gjorde mig otroligt lycklig igen.
 
Så det var min lila historia för idag.. :3 Imorgon är det dags för fotbollsturnering i skolan.. kul att avsluta med det, ha. -.-
Just det! Jag åker till Kreta på söndag och är borta en vecka, så då kommer jag inte kunna uppdatera bloggen.. men gå gärna tillbaka och läs gamla inlägg! :)
 
Ni får ha det så bra <3
 
//VICTORIA


Oj, hoppas det gick bra taskigt om det var tjejerna som fnittrade åt dig:(
Kommer du på lördag??

Svar: Nää, tyvärr :( Ni får ha det så bra! Pussa på alla hästar från mig <3
Victoria Svensson

2013-06-07 // 07:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback