Allt eller inget

Hej alla glömda prylar! 
Sitter på bussen, påväg till stationen där jag byter till le spårvagn, för att sedan byta till "motorvägs bussen". Idag är verkligen inte min dag alltså. Igår insåg jag att jag hade glömt min vardagsjacka hos Bella! Och i den jackan ligger mitt busskort. 
Men imorrse kom jag även på att i den, ligger min rumsnyckel och mina hörlurar. Så att alltså, med mig är det så att antingen glömmer jag inget, eller så glömmer jag allt.
Men ska få tillbaka jackan på onsdag, så förhoppningsvis ligger alla saker där dom ska ligga. Annars är jag körd. 

Jag har som vanligt även glömt av att skriva om gårdagen, så jag tar och gör det nu! (Som vanligt, host host)

Vi åkte till Osten och Kolan runt 11 tror jag, och när vi kom fram var Ostens stallskötsel klar, så Tessan och Bella gick och gjorde Lolas medans jag hjälpte till att ta in alla storhästar, då vädret var uselt verkligen! 
Sen gjorde jag iordning Cheddar, och gick ut till ridhuset där jag red i kanske 20 minuter! Jag travade ingenting då, för att han hade slitit av sig en sko, och jag visste inte riktigt om det spelade någon roll, men ville inte ta risken. Jag red även en kortare stund pga att det var så dåligt väder, och han gick runt och hoppade till nästan hela tiden och var väldigt spänd. Men är ändå nöjd med honom <3 
Sen till kvällen! 
När jag kom till MaRK så stod det på listan 
Victoria Svensson - Beauty
Och Beauty är en ny pålle, som är 10 år gammal, men inte utbildad kan man nog säga. 
Hon var väldigt lugn och mysig i spiltan, och i övrig hantering. Till ridningen..
Hon var pigg alltså! Väldigt snabb, men herregud vilken underbar häst! Hon är en sån sjukt generös pålle!! 
Vi fick först skritta och trava fram själva, och hon var så fin! Hon är en sådan häst som går i formen på så sätt att hon inte släpper bettet helt och går själv, men inte heller hänger sig i bettet. Utan hon hade alltid jämn kontakt med bettet. Alltså jag bara ler när jag pratar om det! 
Sedan gick vi över till en evighetsbana. Och alltså pga hennes temperament, så fick jag kämpa hela passet med att få henne att gå i en jämn takt, och inte springa springa springa. Men hon var sååååå duktig! 
Banan var: Vända i en liten volt tillbaka, slalom, travbommar, gå igenom två bommar, volt, slalom med förflyttning imellan, volt, öppna på långsidan tillbaka och sen om igen. Sen bytte läraren bort öppnan till galopp istället. Alltså behövde knappt tänka galopp innan hon for iväg i en sådan höög fart alltså! Men det var väldigt roligt! 
Sen efter passet var både jag och hon så svettiga! Men är super nöjd med henne! 
Var lätt, om inte den roligaste, en av dom roligaste passen jag har varit med om! 

I alla fall! Ska strax hoppa av spårvagnen (japp jag hann byta innan jag skrev klart) 

Ha det bra! <3

//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback