Underbara Jéska

Hej alla alarm! 
Ligger i sängen nu och ska alldeles strax sova, men tänkte uppdatera bloggen lite snabbt innan dess! 
Idag var det ridning på MaRK igen, och jag visste inte vem jag skulle ha när vi kom dit, eftersom jag inte var där förra veckan. Och hästen jag red gången innan det, Bella, har flyttat och är till salu.
Blev väldigt glad dock för jag fick rida Jeppe <3 Han är så himla mysig alltså. Han känns som min egna, och har aldrig känt så förr hahah. Han var inte iordning gjord så jag borstade, kratsade hovarna, sadlade och sedan tränsade. När vi skulle gå ut till ridhuset hade det snöat, och det var såklart kramsnö/slask. Så hästarna halkade hit och dit och fick högre och högre snöstyltor, vilket jag fick ta bort sedan med mitt spö xD
Sen i ridningen så var det super!!
Vi red på stora mittvolten allihopa, och skulle träna lite på att öka och sänka tempot i alla gångarter. I början var Jeppe super stark men gick fint, men sen så blev han så himla fin!! Han samlades super bra, kändes som man red passage typ. Och ökningarna var skit bra, han höll samma form och längre bara på benen och flög fram. 
I galoppen så är ju Jeppe, Jeppe. Men han får mig alltid att skratta.. Han försöker så mycket lilla hästen <3
ALLTSÅ ÅH önskar typ att jag kunde köpa honom.. Bryr mig inte om han inte kan galoppera, det kan man träna. 
Har till och med en eventuell lösning på det problemet ahahah.
Men japp, det var allt tror jag! 

Ha det så bra! <3
(Har inga bilder på Jeppe, så ni får en bild som togs idag på Bellas Lola)

//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback