Gott nytt år!

Hej alla fyrverkerier! 
Förlåt att jag inte bloggat på några dagar, har inte haft något att göra egentligen.. men har bara glömt. Och när jag kom på det hade jag ingenting att blogga om. Men nu har jag det!
Tänkte först säga gott nytt år till er! 2015 nu. Försök att göra detta året till det bästa! Det ska jag göra.
 
Igår så var det stallet! Var där med :-), Linnet och Tessan. Vi gjorde allt det vanliga.. mocka, höpåsar, vatten.. osv. Sen fick vi släppa dom hästarna med mest energi i paddocken, för att dom skulle få springa av sig! Vi tog då Prinsen och Asterix, då det var dom som var galna i onsdags. Vi tog av dom täckena och sedan släppte vi dom. Först gick dom bara runt och nosade runt, men sedan gick Linn in till mitten och då fan blev det fart på dom!
Linn sprang tillbaka bakom staketet, och pållarna sprang runt och hoppade som galningar hahha. Kommer en liten video lite längre ner här, så kan man se lite :)
Sen så när vi skulle rida blev det så att Tessan red Lisen, Linnet red Svante, :-) red Tequila och jag red Nancy! Nancy är aaaalltiiid rolig att rida. Det var hon igår också. Tränade lite smått på att hon skulle flytta lite i skänkelvikning på öppna delen av volten. Gick bra! Sen när jag skulle galoppera gick det sämre, hon ville av någon anledning inte gå ut i ett av hörnen, så hon genade jätte mycket och sen när jag tog långsidan så typ attackerade hon Lisen. Men jag orkade inte fokusera på galoppen då så jag galopperade bara en gång i andra varvet, sen så struntade jag i det. Som avslutning tränade jag på att göra halt från trav, med hjälp av min röst. Så varje gång jag gjorde det sa jag whoa. Hon lyssnade jätte bra sedan. Tränade även på trav från halten sen. Först var hon ganska seg, men sedan lyssnade hon super bra! Hade läst någonstans att hästar kommer ihåg det sista dom tränade på, så det var därför jag tränade på det. 
Men ja, det var väl våran dag..
 
Har inte mycket mer att skriva.. Lägger upp videon och några nya bilder här nedan ;)
 
Ha det bra <3
 
 
//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback