Dagen i stallet!

Hej alla artillerier! 
Tänkte skriva lite om hur det var i stallet idag! Glömde kameran hemma tyvärr, så inga nya bilder.. Fotade väldigt mycket idag, men ni får se bilderna någon gång nästa vecka.. Eller om ni har tur.. Imorgon ;) 

I alla fall! 

Vi var alla 5 där idag! Gjorde iordning alla hästarna, sen packade jag höpåsar med Bella medans dom andra mockade alla boxar. Vi gjorde alla stall uppgifter helt enkelt. 
Det snöade hela dagen typ, och det bara blev djupare och djupare.
Vi körde lite snöbolls krig och jag filmade lite klipp till den videon jag ska göra om några veckor.
Fotade även väldigt mycket! Tyvärr blev dom inte jättebra, då snön förstörde fikusen lite. Men några blev det!
Över till ridningen då!
Bella red inte, hon skulle till Lola, såhär blev det uppdelat:
:-) - Tequila
Linnet - Svante
Tessan - Princess
Jag - Lisen 

I början av passet var Lisen skiiiit stel och jobbig. Jag blir så himla irriterad, för hon är en stark och svår häst, men ändå går hon med i sämre grupper där dom inte kan kontrollera henne. Vad gör dom då? Låter en annan häst gå istället? Nepp. Hon får gå på pessoabett hela dagarna. Jag hatar det. Hon förstörs alltså.
Men i alla fall..
Efter kanske 15 minuter av lösgörande övningar så blev det skit bra! Var ett tag sedan hon var så duktig! 
Hon fick upp ryggen jätte bra i galoppen och även i traven. Underbart var det!
Älskar den lilla pållen <333

Imorgon är det lite kalas för min far, sen om vi hinner ska jag och Tessan till hööks, då vi båda är i desperat behov av ridbyxor.
Sen på kvällen är det dags för ridning igen! Ska antagligen rida Jeppe. Får se!
Vet inte om jag sagt det förresten, men han är till salu nu. Just på grund av hans "galopp". Jag önskar lite att vi kunde ha våra pållar i ett stall med ridbana eller ridhus, så kunde man träna lite mera än att hobbyrida. Men det spelar ingen större roll. 

Jag måste lägga upp inlägget innan mobilen dör! Vi hörs!

Ha det bra <3
(EUGH) 

//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback