Homosexualitet - Svenska nationella

När vi fick ämnet "I Andras Ögon" tänkte jag på sexualiteter. Och det är därför jag valde att prata om homosexualitet, då det är den mest välkända.
Jag börjar först med lite kort historia, vid andra världskriget.
Att vara  homosexuell under andra världskriget var lika dåligt som att vara jude. Det var inte normalt eller OK. Detta ledde till att homosexuella sattes i koncentrationsläger, och dödades både innanför dom murarna och utanför pga rädsla och hat.
I sverige fick man straffarbeta i upp till två år, om man hade en annan sexualitet än hetero. Denna lagen togs inte bort, förrän 1934. Dock togs inte dom andra straffen bort innan 1944. Och sen ända fram till 1979 betraktades det som en sjukdom. 
 
(Beskrev och pratade runt en bild på en karta som visade vart i världen det var lagligt att gifta sig som homosexuell.)
 
Nu vill jag också prata om dom två olika synvinklarna man kan se detta ifrån. Åskådarna, och dom homosexuella själva. 
Om man börjar med åskådarna, så finns det 2 åsikter. "Okej", eller inte.
Och om man inte tycker att detta är okej, så är det oftast för att man har en mall i sitt huvud om hur man ska vara och bete sig. Och då passar inte homosexuella in i den mallen. Men om jag inte passar in i en viss klädsel mall, blir jag inte påhoppad, misshandlad och attackerad. Så varför blir då homosexuella detta?
Sen finns det dom som tycker att det är okej. Och det är dom som behöver visa detta, för det finns mycket människor som behöver veta detta, och få stödet. 
 
Om man ser det ifrån dom homosexuella själva då, så blir det inte lätt att inte bli accepterad av sin omgivning. Stressen dessa måste gå igenom, med att först acceptera sig själva och sedan komma ut till sin släkt och familj förenklas inte.  Dom behöver all stöttning dom kan få i dom situationerna. 
 
Mina åsikter om detta är att jag inte riktigt förstår hur detta kan vara ett problem. Det är så som jag sa om mallarna. Och sen borde det inte spela någon roll om vilken man älskar osv. Det är kärlek för alla.  Man är inte bisexuell, homosexuella, pan.. osv. Man är en person. 
 
Det jag vill att ni tar med er, är att få eran stöttning att visas. Det finns alltid någon som behöver den. Och man nu är emot, är det OK. Alla har åsikter antar jag. Men lägg inte energi på att kasta detta på andra. Det gör mer skada än bra. Håll det då mot er själva. Om ni hade funnit er själva i en sådan situation där du behöver all stötning som du kan få, vill man inte ha kritik och äckliga kommentarer.

Tack!


Is your favorite household item broken or you have noticed that it is not functioning properly? Never delay with the appliance repair because it might lead to serious consequences, sometimes even hazardous to your property like a fire or a leak!
Turn to a trusted appliance service center like Poway Appliance Repair and Installation.

washing machine repair san diego

We want to make sure that you can get help with any of your appliances whenever you need it. That’s why, you can place your order 24/7.

Best appliance repair ramona, appliance repair mira mesa

2022-07-02 // 23:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback