Sessan skadad??

Hej alla pannkakor!
Sitter just nu och äter pannkakor med Tessan och Bella! Vet inte om jag sagt det i tidigare inlägg, men Bella ska sova här inatt, sen ska jag och hon till Kållered imorgon! Tessan följer tyvärr inte med dock :/ 
Kommer bli kul dock!
Nu på kvällen ska vi antagligen kolla på skräckfilm, sen vet jag inte riktigt.
 
Idag var det en väldigt bra dag i stallet!
Jag gjorde iordning 4 hästar tror jag, sen blandade jag betforen, mockade hagar, fyllde vatten i hagar och boxar och hjälpte sen till på ett kalas!
Vid ridningen sen så delade ridläraren ut våra hästar, så här blev det:
Linnet - Prinsen
:-) - Svante
Tessan - Lisen
Bella - Misty
Jag - Sessan
 
Passet började bra, hon gick super bra och var helt underbar, men redan när jag hoppade upp så var det något fel typ? Hon kändes spänd, och hon gick lite konstigt. Jag trodde att hon bara var stel så fortsatte, men sen i traven visste jag att något var fel. Hon gick konstigt med sitt högra framben. Bella sa även då också att det syntes att det inte var helt ok, så jag hoppade av, kände på benen och hovarna och kollade igenom dom. Hon reagerade inte på någonting. Jag hoppade upp igen och testade igen, samma sak. Jag hoppade av igen och kratsade igenom hennes hov, men ingen sten eller något sådant. Så jag testade att gå och springa lite med henne utan att sitta på och man såg jätte tydligt att hon gick liksom.. ''tyngre'' med det benet typ. 
Så lämnade henne och ringde Cristin. Förhoppningsvis så är det inte någon fara, men vem fan vet. 
 
I alla fall, ska dra nu bajsar.
 
//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback