Ridning på Silver

Hej alla skålar med müsli!
Sitter just nu och äter frukost. Om ungefär 2 timmar ska jag ta bussen till Mölndals bro, därifrån ta spårvagnen in till korsvägen och sedan hoppa på bussen mot Strömma!

Igår så var det ridning på Mark igen! Hästbyte, och jag fick en häst som hette QuickSilver! 
En jätte fin häst! 
Vi tränade på att rida med en hand. Och vi skulle först trava och galoppera på mittvolten för att känna lite på det.. Sen skulle vi göra skänkelvikningar med en hand.. Det var svårt. Jag har en tendens att luta mig åt hållet jag ska, så det blev ännu svårare med en hand, då jag började luta mig ännu mer. Men det gick jätte bra! 
Sen skulle vi göra öppna med en hand.. Det var svårt! Men Silver var väldigt mjuk i sidan, så det var verkligen hur kul som helst. Sen travade vi av med båda händerna haha.
Men han var verkligen hur rolig att rida som helst. Ser fram emot markarbetet nästa gång! 

Nu ska jag fortsätta äta.. Hörs <3

//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback