Pållarna i stallet del |

Jag känner idag för att gå igenom alla hästarna i stallet lite snabbt. 
 
Asterix
Jag red Asterix för första gången i höstas. Han är en pigg ponny med mycket energi. Han är väldigt rolig att jobba med, även om han inte alltid tycker det. Han har sina dagar han också såklart. När jag red honom var han så seg att jag inte orkade med honom. Men någon vecka senare bockade han nästan av mig. Så han kan vända snabbt! ;) Han är inte snäll i boxen.. Speciellt om han har mat, då är det som rena helvetet där innne, och han är själva djävulen. Linnéas favvo.. tror jag? xD
 
Yatzy
Yatzy är en av mina favoriter. Han är en storhäst och är så sjukt snäll! Han, precis som alla andra, kan vara lite seg ibland. Men största lyckan när man ska rida denna bjässe, är om det står att han inte gått någon annan lektion innan. Då hoppar jag av glädje. För det finns inte något bättre tillfälle att jobba Yatzy på, än när han går sin första lektion. Så otroligt mjuk i munnen.. Mjuk i sidan.. IAF.  Han är snäll hela tiden. Men han är otroligt irriterande när man ska hoppa upp, då han går runt som en idiot. Inte för att han är osäker.. nej nej.. För att han vet att han kommer undan med det. MEN ÄLSKAR HAN I ALLA FALL<3 BTW. UNDERBAR ATT HOPPA PÅ!
 
Nancy
Nancy är, som jag berättat tidigare, en underbar pålle som är otroligt rolig att rida! Det ända negativa, enligt mig, är att hon är sur på alla andra pållar. Så hon konsentrerar sig inte på tex hoppningen. Utan hon lägger energin på att vara tjurig mot dom andra. Hon är också otroligt rolig att rida, fast hon är lätt att jobba med hela tiden. Så otroligt taggad på att jobba. Hon har dock en skada eller inflamation i sina bakben, så hon behöver längre uppvärmning än alla andra. Men still, SO WORTH IT <3  Hon är så snäll.. Pigg och allt.
 
Freddy
Freddy är en jätte snäll kille. Gör allt för att vara till lags. Han är jätte fin i dressyren, och så även i hoppningen. (Som ni har sett ;)) Han är kungen i hagen. Alla andra hästar, till och med Yatzy, har respekt för honom. 
 
 
Vet inte vad jag mer ska skriva, så jag återkommer till honom! ;)
 
Lisen
Lisen har jag inte ridit än, men hon är snäll och så. Verkar rolig att rida. Svårt att berätta om henne när jag själv inte vet hur hon är att rida..
 
Princess
Princess har jag inte ridit heller, men hon är en pigg pålle.. Som man kan se på senaste videon. Hon är jätte mysig! Samma här, svårt att skriva om henne då jag inte prövat henne.
 
Jag hoppades ni gillade mitt lilla inlägg :3 Detta va då inte alla hästar i hela stallet.. Bara dom som går med på lektion! :33
 
BAJ FOR NOW <3


 

 


» Sara

Fina ni är!

2013-01-17 // 17:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback