Brand

Jaha.. skoldagen slutade snabbt..
Sista lektionen hade precis börjat.. och läraren hade börjat med närvaro listan när brandalarmet gick. Alla sprang (gick) ut och ställde på fotbollsplan, med snö både under och över oss. Tydligen, fick vi veta sedan, var det någon som hade tänt eld på sen soptunna.. bredvid raden med bla mitt skåp. Vi stod där i kanske fem minuter innan mentorerna sa att vi inte får gå in och hämta våra grejor pga rökskadan.. Lite surt eftersom vissa var tvungna att ta bussen för att komma hem.. och det är inte lätt om man inte har busskort. Man fick inte hämta nåt.
Men sedan gick dom med på att man fick gå om man hade något man var tvungen att hämta.  Jag och Linnéa gick in för att hämta jackorna, då vi hade nycklar och telefoner i dom.  
Jag skulle adrig någonsin kunnat tro att en liten soptunna kunde lämna så mycket rök efter sig. Herregud. Jag gick med ärmen på munnen, men ändå kunde man känna den äckliga känslan av röken när man andades. Jag trodde seriöst att jag skulle ramla ihop och svimma.
Jag hämtade mina grejor och gick snabbt ut igen. När man väl fick frisk luft i lungorna kändes det som om man hade en stor kletig klump i lungorna. Jag skulle aldrig någonsin vilja göra om det. 
 
 
Aldrig.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback