Ridläger nästa vecka :'D

Hej alla tråkiga engelska uppgifter som ingen egentligen pallar göra men alla gör dom ändå! 

Äntligen fredag igen, och jag vet att jag inte skrivit så mycket eller så.. Men har haft ganska mycket att göra och, har helt enkelt förträngt det. 
Nästa vecka ska jag jobba i stallet antagligen, under ett ridläger! Skulle få sova över där, vilket är toppen då jag inte kan få skjuts den veckan :)
Antagligen kommer jag få sova i fikarummet, och det hoppas jag på faktiskt! Ingen aning varför.. Bara för att typ xD
Jag skriver bara "jag" för jag vet inte ännu vilka som kommer eller inte.

Imorgon är det stallet också! 
As taggad! Men ganska ledsen eftersom Tessan antagligen inte ska komma, då hon har blivit förkyld. Men ah, får köra på. Hoppas såklart som alltid att jag kan rida Lisen! 
Men om jag inte rider henne vill jag rida Nancy tror jag :) Kanske Sessan eller Svante också, men det är bara om jag varken kan rida Lisen eller Nancy.

Alltså jag har tänkt väldigt mycket på "favorit hästar"... Och som ni alla vet så är Lisen min bäbis, och kommer alltid vara tills hon går bort, och även efter det. Men efter det då?
För att vara seriös så tror jag att Sessan kommer på andra plats. Jag vet att några kommer säkert att tycka att jag är dum i huvudet som inte vill rida henne så ofta då, men för att vara helt ärlig, så älskar jag Sessan, nästan lika mycket som Lisen.
((SHOCK))
För att hon är en sådan underbar individ. Man känner av hennes känslor och tankar så tydligt och hon är bara underbar.  Kan skriva lite mer om henne i ett annat inlägg..
Sen efter Sessan kommer såklart Nancy.
Jag får inte rida Nancy ofta alls, men hon är så himla underbar att rida. När man rider henne växer min självkänsla till 100. 

Alltså jag vet, har till och med hört vissa säga det, att vissa tycker att jag bara vill rida hästen i form. Och vissa säger till och med att jag inte ens kan ställa en häst ordentligt, att jag bara rör på händerna och har tur.
Jag kan bara säga en sak till er: 
Fuck you.
Jag försöker alltid få hästen jag rider att gå iform, eller j alla fall ställda, ja jag vet. Men anledningen till detta är för att jag bryr mig om hästarna. Speciellt hästarna på ridskolan, då dom rids med huvudet rätt upp och dom bygger muskler på fel ställen. 
Jag försöker då få dom att bygga på musklerna på rätt ställen. Vet att detta låter som bullshit, men det spelar ingen roll. Bara jag behöver veta att jag talar sanning. 
Sen, om det att jag gör det fel.. Varför har ingen instruktör sagt det till mig då? 
Varför säger dressyrläraren att jag gör rätt? 
Tror ni att det är för att jag mutat dom eller?

Sist jag red Nancy, vilket var förra veckan, fick jag jätte fina och uppmuntrade kommentarer från både ägaren av stallet och hennes dotter. Jag kände mig skit glad. 
Dom sa båda två att dom tyckte jag red Nancy bra i form. 
Jag svävade på moln alltså. Helt galet.

Så till er som kritiserar folk så, fundera först på er själva. Sköt er själva, så sköter dom sig själva också. 
Och till er som blir utsatta av dessa personer: Tänk på att dom är avundsjuka. Om inte, varför skulle dom då bry sig?  Låt inte dom som inte vet bättre dra ner er pga avundsjuka. 

Detta inlägget kanske har fått er att tappa respekten för mig, om ni ens hade någon. Ni är välkomna att skita i mig och gå vidare med era liv.
Men jag kommer inte tagga ner mina åsikter för att vissa säger så. 




//VICTORIA


» Linn

Riktigt bra inlägg enligt mig👏:)

Svar: Tack så jätte mycket!! :D
Victoria Svensson

2014-10-24 // 12:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback