In The Flesh

Hej alla goda läsker!
Jag vet att ni säkert hatar dessa inlägg, men helt seriöst.. detta är vad jag vill skriva nu, så det tänker jag göra!
 Jag har skrivit ett liknande inlägg om Sherlock tror jag. Men om ni ändå inte vet vad jag menar, så kommer detta bli ett inlägg om en serie.
 Handling, budskap, varför den är så bra att jag skriver om den osv. Så jag.. gör er redo.. för...
 
 
             
 
 
Okej så va denna serien är, är som det låter, en Zombie serie. Men den handar inte om folk som flyr i stora grupper, skjuter allt dom ser och har sex med alla (skrev även detta i ett tidigare inlägg)
Detta är efter hela 'the rising' som dom kallar det. 4 år efter alla döda reste från sina gravar alltså.
 Alla 'rotters', eller zombies som vi känner igen dom som, går igenom en behandling där dom får medicin och rehabilitering för att anpassa sig till att leva igen.   Många är glada för detta. Många inte.
Och herregud det är så starka budskap. Hela samhällen, massor av personer vill inte att dessa odödliga ska få gå runt hos dom igen, som om inget har hänt.  Dom är rädda. Precis som vi i denna världen (vissa i alla fall, absolut inte alla) är rädda för homosexuella till exempel. Jag är inte det, om ni undrar.
 
I alla fall, hela serien följer man Kieren Walker. En före detta zombie som får komma hem till sin familj efter att ha varit död i 1 år, och zombie i 1, och rehabiliterats för 3. Alltså 5 år efter han tog livet av sig.
I det samhälle han bor, finns det en grupp, kallad HVF, Human Volunteer Force, som.. man kan säga att dom inte är super glada att det flyttar in folk som dödat deras familjer i deras obehandlade tillstånd.
Han är den sötaste människan någonsin. Både utseende och personlighet. 
 
Anledningen till att jag älskar filmen är för det jag skrev, dom tar upp en sådan allvarlig punkt, en täcker över det. Att det inte är rättvis att alla inte får leva normalt i ett samhället. Och att den är så annorlunda. 
Jag älskar allt Zombie, men detta var så sjukt annorlunda till det jag brukar se inom zombie genren. 
Och.. OCH... Kieren, huvudkaraktären, är gay. Jag vet att det låter konstigt, men jag älskar att dom har en sådan, redan annorlunda serie, och lägger in en gay karaktär. Och en till.. och en till. Och det är jätte nice!
 
Men ja.. vet att ni säkert inte gillar dessa, men jag bryr mig inte! xD
 
Ha det bra alla kompisar <3
 
//VICTORIA



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback