Frågorna

Hej! Jag fick en förfrågan om att filma svaren.. men tiden räcker inte till! Och jag vill verkligen svara på dom nu, så jag kommer svara på dom just nu.. och så kommer jag, när jag har tid, svara på egna frågor som jag ska skrapa ihop, i en video senare ;) Max 1 vecka då jag börjar skolan nästa :((((((
 
Men i alla fall, här är alla frågorna!;
 

1. Har du haft en…
* egen häst?  HAH, nepp.
* foderhäst?  Nepp
* medryttarhäst?  Halvt
* sköthäst?  Japp, Kawango och Davona  

2. Din häst/favorithäst…
Namn- Lisen
Färg-  Brun
Ålder-  20 år
Mankhöjd-  142 cm
Bästa minne med-  Barbacka ridning på ängen <3  (egentligen varje pass är det bästa minnena)
Sämsta minne-  hhmm.. att jag inte fick rida henne under sommaren?? hahaha :P
Högsta du hoppat-  Vi har som högst hoppat 50 cm tror jag :/
Tävlat-  Inte internationellt
Hur ser din grimma ut till hästen- Har ingen egen till henne
Hur ser sadeln ut-  Svart dressyrsadel
Tränset-  Svart med gummiplattor på bettet

3. Favorit…
Ras-  Antagligen Arabiskt fullblod.. eller Apaloosa
Färg på häst-  Brun!!!
Gångart-  Trav.. 
Ridskola-  Gustavsgårdens ponnyklubb (slutat nu)
Häst/ponny-  Lisen... 

4. Hellre…
Stegra/bocka-  Bocka
Barbacka på sommarfält/snöfält-  Sommarfält... :))
Häst/ponny-  Häst
Ridskor/ridstövlar-  Ridskor.. rider bättre med dom.
Hjälm/väst-  Hjälm
Sporrar/spö-  Spö
Rida själv/ i grupp-  I grupp
Hoppning/ dressyr-  Helt seriöst, ingen aning.

_________________________________________________________________________________

1. Hur många har du…
Ridbyxor-  2 par
Hjälmar- 1st
Ridskor- 1 par
Ridstövlar- Har inga ;)
Ridspön- mm.. 2 tror jag. Ett dressyrspö, och ett Allround.
Sporrar- Inga

2. Kan du…
Knoppa-  Japp
Göra inbakad svansfläta-   Japp
Sadla-  Japp
Tränsa-   Japp
Sätta på ett täcke-  Japp
Kratsa hovar-  Japp
Rykta-  Japp
Få en häst i form-  Japp
Hoppa en bana-  Japp
Duscha en häst-  Antagligen.. har aldrig gjort det. Bara tvättat man och svans

3. Har du…
Hoppat-  Jadå
Fått en häst i form-  Yep
Haft gymkhana-  Japp
Lekar till häst-  Jeaaa
Hoppat barbacka-  Japp.. på Kawango faktiskt :P
Stått på en häst-  Ja
Ramlat av-  Hahhaa jaaa
Suttit i damsadel-  Ja
Travat i damsadel-  Haha, japp
Suttit bak och fram på en häst-  Japp
Suttit på en stegrande häst-  Nej det har jag inteee
Suttit på en bockade-  JAPP.
Skenade häst-  JAPP
Ridit ut i grupp- Ah det har jag

________________________________________________________________________________

1. Har du ridit en…
Arab- Nepp
Shettis-  Japp
Ardenner-  Nepp
Connemara-  Japp
Korsning-  Japp
Svensk ridponny- Antagligen
Gotlandsruss-  Japp
Fallabella-  NEEEEJ HERREGUD
A- ponny-  Japp
B-ponny-  Japp
C-ponny-  Japp
D-ponny-  Japp

2. Äger du..
Pälsglans-  Nej
Hovolja-  Nej
Flätgele-  Nej
Torrschampo-  Nej
Hästschampo-  Nej
Ryktsten-  Ja
Rotborste-  Ja
Ryktborste-  Ja
Ryktskrapa-  Ja
Hovkrats-   Ja
Mankam-   Ja
Svansborste-  Japp
Plastborste-  Japp
Massageborste-  Japp.

 

Det var alla frågor! Sjuuukt långt inlägg!! Men roligt att göra! :) Tack till er som orkade läsa :)

//VICTORIA

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback