Yatzy

Hej!
Jag kom på först nu, att jag inte har skrivit hur det gick i måndags på ridningen! Jag skrev i förra inlägget att han var duktig, men inte varför. Så detta inlägget kommer vara en sen update om vad vi gjorde på ridningen i måndags.
Let's begin.

Jag ska vara seriös, jag såg inte så mycket fram emot att rida Yatzy, just för att han slet nästan av mina fingrar förra gången. (Dåliga handskar + stark häst.. ingen bra kombo.)
Jag tittade lite hur det gick med gruppen innan, och det såg bra ut.. men jag menar, man kan inte riktigt jämnföra, eftersom dom i gruppen innan gjorde andra saker osv-
Sedan var det vår tur :D
Redan efter att jag hade hoppat upp på honom sa våran ridlärare, Lisa, Till mig att jag skulle försöka ha jämnkontakt i munnen, hela lektionen, och inte släppte den.
Vi jobbade väldigt mycket på volter, stälde och hade oss... och ett mirakel hände.
Yatzy gick fahking ner på tygeln. 
Och det var inte allt... han stannade där o.O
Jag travade, galopperade, red på fyrkanten.. han lyssnade på mig hur fint som helst och jag svävade på moln seriöst. Han var en helt annan häst!
 
Detta är varför jag kanske vill rida han på lördagen, för jag vill se om jag kan få han göra det igen, eller om det bara går bra på lektion. Jag vill liksom bevisa lite för mig själv.
Men gud va fin han va.. Lite synd att just den dagen var inte Isabella där, eller NÅGON för den delen.. så inget foto och inget klipp. Sorry.
 
Jag är så sjukt taggad på stallet imorrn. Det kommer bli jag, Bella och Linn.. (Klicka på namnen för bloggar).
 
Vi hörs senare kompisar <3
 
 
//VICTORIA
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback