Dagen.

 Hej coca cola!
Idag har jag varit i stallet!
Jag kom dit vid 10 i 8, och Cristin, Stallägaren, höll på att ge hästarna mat. Jaha.. tänkte jag.. Eftersom dom brukar ha ätit upp sitt hö när vi kommer i vanliga fall.
Hon sa till mig att det var teori idag, så inga lektioner idag. Jag ba: YEY.
Så när Linn och Bella hade kommit, började vi släppa ut alla hästar i hagen. Riktigt mysigt sätt att starta dagen på.
I alla fall.. vi hade inte så mycket att göra under dagen. Men sedan var det en stallkurs, så då började vi göra i ordning dom vi skulle rida.
Bella - Asterix
Linn - Princess
Jag - Prinsen

Och det var inte allt.. vi skulle rida i hagen.
Vi fick gå ut, flytta alla hästar till en annan del av hagen som var hade staket runt, så vi kunde rida på den stora delen. Och herregud. Prinsen höll på att flippa ur när vi gick ut, Kawango flippade ur för att han fick se sin flickvän komma gåendes men inte kunde gå till henne..
Men när jag hade hoppat upp, var han jätte duktig. Vi skrittade lite i en volt innan vi utforskade resten av hagen.
Det fanns en backe i hörnet av hagen, som vi hade blivit tillsagda att vi kunde rida lite upp och ner där. Så vi skrittade ner, lugna pållar.. men påvägen upp... WOW.
Det låg en hög med stockar längst ner, och jag tror att Prinsen var lite rädd för dom. Precis på början av backen så saktade han ner lite, då jag svarade med att skänkla på, men då... Han tog ett litet bocksprång och SPRANG upp för backen. Och Princess hängde på. Och jag fick inte stopp! xD
Hans huvud for upp och var liksom i ansiktet på mig, och tyglarna var för långa.. Hahaha... Men högst upp fick jag stopp, tack gode gud. Det som var så roligt, var att han hade stannat halvvägs upp på backen, men när han fick syn på Princess, började han springa igen.. :P  Jag var ganska nära på att ramla av. Men jag tänkte bara: Okej, jag har inget emot att ramla av här.. i fint gräs och inte någon snabb häst :3
Och Asterix gjorde ett skutt bara innan han saktade av igen :P Så han kom sist upp för backen i skritt.
Men i alla fall, vi hade det hur härligt som helst. Vi skrittade och travade, för vi skulle inte galoppera där om dom blev pigga. Alla hästar skötte sig jätte bra och var så lugna, även om dom hade stuckit en gång i början av passet. Jätte glad att vi fick rida utomhus, och jätte glad att jag fick rida Prinsen.
 
//VICTORIA
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback