Doctor Who

Så.. jag sitter hemma just nu. 
Har pluggat matte :3  Men just nu sitter jag och tittar på ett program som heter Doctor Who.  Jag har aldrig sett den förr, men jag som är mycket på Tumblr (en sida för sådana som har ett beroende) läser väldigt mycket om folk som älskar det. Linnéa sa har sagt till mig tidigare, att hon sett något episod fast det var tråkigt.. Så jag tänkte först inte se den alls.
Men idag, när jag ändå är hemma, tänkte jag titta på något avsnitt. Det var ett misstag. För nu kan jag inte sluta.
 
BAAAJS. Detta var inte vad jag behövde xD
 
Jag har nu då alltså lyckats göra mitt liv bättre/sämre genom att bli beroende i ett nytt TV-program. ASDFGHJKL.
Och det roliga är.. båda serierna jag är beroende av nu, är båda ''gjorda'' av Steven Moffat.
Doctor Who har funnits hur länge som helst, och det har även Sherlock, men just dessa ''delar'' av det, är likksooomm.. ''brought back to life'' av Steven. Han är så sjukt grym och jag hatar honom. (om någon lyckas så bra att eliminera en från sitt sociala liv så kan man inte känna mer än hat och kärlek.)
 
Men, jag lovar. Det kommer inte bli många inlägg om dessa. Jag kommer säkert skriva ett inlägg då och då, men ni som inte vill läsa kan bara skrolla vidare ;)
 
Men vad jag tänkte göra, är att förklara så kortfattat som möjligt, vad Doctor Who.. Is all about. LET'S GO;
 
Doctor Who, handlar om en ''generation'' av personer som kallar sig själva för -The Doctor. Det är en man som reser genom tid och rum kan man säga, i hans TARDIS. En TARDIS är en.. låda som ser ut som en telefonkiosk helt enkelt. Meen, den är större på insidan än på utsidan. TARDIS står för time and relative dimension in space.  Och den här -Doctor- ''regenerates''. Så han uppgraderas kan man säga. Låter så sjukt konstigt när jag försöker förklara.. ger upp nu.

Ja.. uhm, det gick inte som jag hade förväntat mig. Men it all makes sense när man ser det! Jag lovar!
Jag ser just nu när Matt Smith spelar The Doctor och det är faktiskt sjukt roligt/creepy/awesome/everything.
 
Här kommer lite bilder i alla fall!!
 
The 11th Doctor;
 
TARDIS utsidan;
 
TARDIS, insidan;
 
Hoppas ni har uppskattat detta lite längre inlägg, även om det handlar om ''tråkiga saker'' som ni flesta säkert tycker ;D
Ha det så bra i alla fall! Ska titta vidare nu!!  <3
 
//VICTORIA
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback