Stallet idag, detaljerat.

Okej, så jag har jue inte bloggat ordentligt på ett tag, så jag tänkte göra ett detaljerat, långt inlägg om vad som hände i stallet idag.
 
08.00
Kom dit och började genast leda ut Lisen till stallgången. Rykta henne i kanske 10 minuter, sedan satte jag på benskydd, sadel och tränsade henne, vilket också kanske tog 10 minuter, så jag höll på med henne i 20 minuter ;)
 
08.30
Började leda ut Yatzy, och höll på med honom i en kvart kanske..?
 
08.50
Började smått med Smarty, sadlade bara. Tog 10 min.
 
09.00
Började med höpåsar, sedan gick vi in och mockade.
 
.... Detta går jue bra då jag inte kommer ihåg mer än så. xD
Men sen var det ridningen då! Det var faktiskt roligare än jag trodde! 
    Hade jue Asterix som jag nämnde i det tidigare inlägget.. Jag hade tre bommar på marken, 2 som låg med 4 meter mellan, och en enda som låg lite bredvid. Dom skrittade och travade jag över. Det var väl OK, inte det roligaste som hänt mig likksom.. Men sedan skulle jag testa att köra galopp över den ensamma bommen, och både jag och Asterix tyckte det va skoj.. Så vi gav oss på dom två som låg bredvid.. Och WOW, var roligare än jag någonsin trott asså! Herregud xD
Lite ledsen är jag ändå för att jag inte frågade om jag kunde ta ett hopp eller två.. Och är därför nu lite avis på Isabellla och Linn, eftersom dom inte kunde rida samtidigt med mig och Linnéa, för att hästarna räckte inte till.. för att Dino, Nancy och Freddy hade problem med benen/hovarna. Och dom ska rida imorgon, och dom ska hoppa.... >:(
 
Well, well... Får hoppa någon annan dag so..
Vi ses/hörs.. ENJOY this inlägg.. <3
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback